Wonen

Heb je een woning gevonden en ben je het eens over de prijs? Dan moet je afspraken maken over de overdracht en over de voorwaarden. Die afspraken moet je schriftelijk vastleggen in een koopcontract. Mondelinge afspraken gelden niet bij een particuliere verkoop.

De koopovereenkomst wordt vaak opgesteld door een makelaar, maar soms ook door de notaris. De akte van levering (de daadwerkelijke overdracht van de woning) wordt door de notaris opgesteld aan de hand van de koopovereenkomst.

De akte van levering wordt door de koper, verkoper en notaris ondertekend. De eigendomsoverdracht is compleet nadat de notaris (een afschrift van) de leveringsakte heeft ingeschreven bij het Kadaster (“in de openbare registers”).

Daarnaast regelt de notaris dat het geld er op tijd is en dat het geld pas naar de verkoper wordt overgemaakt als aan alle voorwaarden is voldaan.

Wij regelen het hele proces voor je en houden je goed op de hoogte. Voor meer informatie, bekijk dan de brochure “ Woning kopen” hiernaast. Voor vragen, neem gerust contact met ons op.

Offerte aanvragen Direct contact? Bel 015 213 70 50

Nuttige documenten